RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6.30 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci , rozmowy indywidualne z dziećmi oraz z ich opiekunami, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, kończenie prac z dnia poprzedniego |
8.00 - 8.40 |
Zabawy swobodne oraz zabawy dowolne w kącikach zainteresowań , tworzenie okazji do rozmów indywidualnych . Oglądanie książek, czasopism, rozwiązywanie zagadek i łamigłówek, podejmowanie gier i zabaw dydaktycznych. praca indywidualna o charakterze wyrównawczym i stymulacyjnym. Szuka wsparcia w sytuacjach trudnych dla niego emocjonalnie Zabawa ruchowa o wielostronnym ruchu, ćwiczenia poranne – grupy starsze Mycie rąk–przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów |
8.40 - 9.00 |
Śniadanie - wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych, czuwanie nad prawidłowym spożywaniem posiłków. |
9.00 - 12.00 |
Zajęcia organizowane z całą grupą oraz zajęcia w małych zespołach(grupa najmłodsza) - wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju - zgodnie z podstawą programową, poznawanie języka nowożytnego Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę - zabawy dowolne, tematyczne, dydaktyczne. Pobyt w ogrodzie przedszkolnym: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe; wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, rozmowy indywidualne, swobodne zabawy dzieci, kształtowanie świadomości zdrowotnej oraz nawyków dbania o własne zdrowie (Stwarzanie sytuacji mobilizujących dzieci do wysiłku umysłowego ze szczególnym uwzględnieniem troski o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci) Przygotowanie do obiadu |
12.00 -12.30 |
Obiad - praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem; zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw. Dbanie o utrzymanie czystości na stolikach, pełnienie dyżurów przez dzieci |
12.30 –14.30
|
Uzupełnienie i utrwalenie poznanych treści, zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu, swobodne zabawy dzieci ,wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne; ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.; zabawy ruchowe; zabawy konstrukcyjne; zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową; zabawy kołowe; zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne Przygotowanie do leżakowania - próby samodzielnego zdejmowania odzieży, nabywanie umiejętności rozpinania i zapinania guzików (grupy młodsze) Organizowane zajęcia relaksacyjno-wyciszające. zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali (słuchanie bajek, muzyki) lub w ogrodzie. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach i zdolnościach. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Ćwiczenia ogólnorozwojowe. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Praca z dziećmi o charakterze obserwacyjnym, zabawy ruchowe, integracyjne. 2 x w tygodniu po 30 min. zajęcia religii (rzymsko-katolickiej). |
14.30-14.45 |
Podwieczorek (wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole). Uczestnictwo przy nakrywaniu do stołów i sprzątaniu po posiłku – pełnienie dyżurów przez dzieci. |
Do 16.30 |
Zabawy integrujące grupę, omawianie wydarzeń dnia, rozchodzenie się dzieci do domu. Rozmowy z rodzicami - przekazywanie informacji o dziecku. (Indywidualnie zgodnie z deklaracjami i potrzebami rodziców) |