Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Monitoring Wizyjny

OBIEKT MONITOROWANY

Przedszkole nr 2 w Bielsku-Białej, ul. B. Krzywoustego 3  , 43-300 Bielsko-Biała

 

REGULAMIN MONITORINGU WIZYJNEGO

  1. Niniejszy regulamin określa cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego w Przedszkolu nr 2 w Bielsku-Białej, miejsce usytuowania kamer, zasady rejestracji oraz zabezpieczenia obrazu a także możliwości udostępnienia zgromadzonych nagrań z monitoringu wizyjnego.
  2. Podstawą prawną wprowadzenia monitoringu wizyjnego w placówce oświatowej jest art. 108a, art. 68 ust. 1 pkt. 6 ustawy 14.12.2016 r. - Prawo oświatowe oraz a222 ustawy z dnia 26.06.1974 r. Kodeks pracy, w związku z art. art. 6 ust. 1 lit. e RODO – wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym przez administratora mającym na celu utrzymanie bezpiecznych warunków przebywania na terenie placówki oraz ochrona mienia.
  3. Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Przedszkole nr 2 w Bielsku-Białej z siedzibą Bielsko-Biała ul. Bolesława Krzywoustego 3, zwanym dalej: administratorem.
  4. Celem wprowadzenia monitoringu wizyjnego jest zapewnienie bezpieczeństwa dzieci, pracowników i innych osób przebywających na terenie przedszkola oraz ochrona mienia.
  5. Zasięg kamer obejmuje następujący obszar Przedszkola nr 2 w Bielsku-Białej:
    a) teren wejścia głównego do Przedszkola
    b) teren parkingu przedszkolnego
    c) teren placu zabaw
    d) wideodomofony przy drzwiach wejściowych do Przedszkola
  6. Zgodnie z art. 12, 13 RODO na stronie internetowej przedszkola w zakładce RODO została udostępniona klauzula informacyjna zawierająca informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu.
  7. Pomieszczenia objęte monitoringiem zostały oznaczone w sposób widoczny i czytelny, za pomocą odpowiednich tabliczek informacyjnych zawierających piktogram kamery oraz informacje o treści zawartej w załączniku nr 2 do niniejszego regulaminu.
  8. Wdrożenie monitoringu zostało poprzedzone dokonaniem uzgodnień w zakresie środków technicznych i organizacyjnych z organem prowadzącym placówkę oraz konsultacjami z radą pedagogiczną oraz rada rodziców.
  9. Zgodnie z kodeksem pracy pracownicy są informowani na piśmie o wprowadzeniu monitoringu wizyjnego w sposób przyjęty w Przedszkolu.
  10. Nagrania z monitoringu wizyjnego przechowywane są przez okres 7 dni od dnia nagrania a następnie ulegają usunięciu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
  11. W przypadku, w którym nagrania obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie obowiązujący przepisów prawa lub dyrektor placówki uzyskał informację, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
  12. System monitoringu wizyjnego składa się z następujących urządzeń: urządzeń wraz z oprogramowaniem służące do rejestracji i podglądu obrazu z kamer
  13. Nagranie z systemu monitoringu wizyjnego obejmują jedynie obraz zarejestrowany za pomocą kamer przy wyłączeniu możliwości nagrywania dźwięku.
  14. W przypadku wpłynięcia wniosku o udostępnienie danych z nagrania monitoringu wykonywane są następujące czynności:
    a) zabezpieczenie nagrania,
    b) weryfikacja wniosku i tożsamości wnioskodawcy, ewentualnie uzupełnienie informacji,
    c) decyzja o wydaniu/odmowie wydania nagrania i doborze środków
    d) przekazanie decyzji wnioskodawcy
    e) w sytuacji decyzji pozytywnej udostępnienie nagrania
    f) udokumentowanie całego procesu i udostępnienia
  15. Nagrania z monitoringu udostępniane są następującym podmiotom:
    a) podmiotom zewnętrznym uprawnionym na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa m.in. Policji, Prokuraturze, Sądom w zakresie prowadzonych przez nie czynności,
    b) osobie fizycznej uwiecznionej na nagraniu realizując prawo do uzyskania kopii danych zgodnie z art. 15 RODO - prawo to jednak nie może niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych osób będących na nagraniu (np. w sytuacji, gdy administrator udostępnia na wniosek osoby, której dane dotyczą nagranie, na którym znajduje się w kadrze inna osoba należy je zanonimizować np. poprzez zamazanie twarzy).
  16. W przypadku uzasadnionych wniosków osób fizycznych oraz uprawnionych podmiotów zewnętrznych tj., jeśli nagrania miałyby stanowić dowód w postępowaniu sądowym lub administracyjnym, istnieje możliwość zabezpieczenia nagrania poprzez zapisanie go na innym nośniku oraz przedłużenia terminu przechowywania o czas niezbędny do zakończenia postępowania.
  17. Osoba fizyczna lub organ zainteresowany zabezpieczeniem nagrania z monitoringu wizyjnego na poczet przyszłego postępowania składa wniosek w tej sprawie do dyrektora Przedszkola w terminie 5 dni od wystąpienia zdarzenia zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszego regulaminu. Wniosek może zostać złożony osobiście w placówce Przedszkola, pisemnie na adres Przedszkola (decyduje data doręczenia z zachowaniem okresu 5 dni)
  18. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  19. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem wydania zarządzenia.

Załącznik nr 1 - Klauzula informacyjna 

Załącznik nr 2 - Usytuowanie kamer

Załącznik nr 3 - Wniosek o udostępnienie danych